Day119(17/Sep/2019) 妻籠(つまご)-奈良井(Tsumago-Narai)
(English is available after Japanese.)
815発。気温21度。涼しい。今日は妻籠宿から少し下り、その後は木曽川に沿ってひたすら北上するルート。北上するだけならいいが、ルートラボを見ると分かりますが、ひたすら北に坂道を登って行くというルートです。このあたりの木曽川には大きな石がゴロゴロ。
1時間半ほどこいで道の駅があったのでちょっと休憩。休憩終わり、さあ出発と思ったら、後ろのタイヤがまたパンクしている。なぜ? 先日パンクしたときの釘とか針とか残っていたのか? よく見るが、「小さすぎて見えな~~い!!」 老眼の私には小さい針などは見つけられない。まあとにかく修理。
修理していると、話しかけてくる青年が。この青年、ヒッチハイクしながら2年2か月日本を回っていて、故郷の宮崎にいつ帰るのか決めていないとの事。ほおーと思いながら修理していたら、「何かの縁」ということで黄色いテルテル坊主をくれた。修理が終わり、私もお返しに飲み物とお菓子を差し入れして、お互いの無事を祈って別れた。
木曽川の両脇には高い山が連なり、「木曽路はすべて山の中である。」とは全くその通り。「看板に偽りなし。」だなと思いながら自転車を走らせる。
奈良井宿の手前が峠で、標高の表示があり994mだった。連日の記録越えだが、どうせなら4桁を見たかった。
しかし、60kmくらいかけて、ジワジワと登って来たから、ぜーぜーヒーヒーはなかった。
途中でパンク修理したり、コインランドリーで洗濯したりしていたので奈良井宿に入ったのは1630頃になった。観光客はほとんどいなかった。奈良井宿は古い家屋が長く続いていた。
走行距離:61km、通過トンネル:7
ルートラボ(Route Lab)
https://latlonglab.yahoo.co.jp/route/watch?id=d7852f3d58e8743b37605a21325aca0c
815 departure. Temp:21C. It was cool. Today’s route was just going to the north. And it was just ascent for around 60km along Kiso river. There were a lot of big rocks in Kiso river when I started.
After 1.5 hours, I dropped in “Road Station” for a break. When I tried to restart, I found the rear tire was punctured again. The nail or needle of the day before yesterday was remained? I couldn’t find it due to old-sighted eye.
During repairing, a Japanese guy approached and talked to me. According to him, he has been hitchhiking all over Japan for 2 years and 2 months. Wow! We talked about where, how, why and so on. Finally, he gave a small doll for the memory and I also presented some drinks and snacks. We prayed each other’s safe.
Before I arrived today’s destination, I reached the highest altitude point, which was 994m. I wanted to see 4 digits. Since I moved up to around 1000m level by 60km distance, it was not so hard.
I entered Narai-juku around 1630pm. There were no tourists at that time. The length of street was longer than one of Tsumago.
Today’s mileage:61km, tunnels passed:7