もっと日本を知りたくて

Want to know more about Japan

還暦過ぎのオジサンが自転車こいで日本一周する(だろう?)日記です。

Day108(6/Sep/2019) 姫路―神戸(Himeji-Kobe)

(English is available after Japanese.)

815発。29度。久しぶりの夏の天気。今日は海沿いを神戸まで。殆ど平坦なので軽いもんです。3時間ぐらいで明石に到着。晴れていて、明石海峡大橋が見事です。

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明石海峡大橋 / Akashi Channel Bridge

吊り橋として世界一の長さ(全長3911m、2本の支柱の間1991m)です。

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明石海峡大橋 / Akashi Channel Bridge

当初の予定は、ここ明石からフェリーに乗って淡路島経由で再度四国に渡る計画でしたが、四国へ自転車を運ぶサービスが無くなり(橋は渡れない、フェリーもない)、計画変更で今日は神戸まで。神戸駅に到着。

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神戸駅 / Kobe Station

夜は関西在住の高校時代の同級生3人が激励会を開いてくれた。私を含め全員が2年時の同じクラスだった。40年以上たっても風貌が全く変わらないK田君。2学期に転校した麻丘めぐみに似だったE藤さん、今日は少々お疲れ気味だった幹事のスマイルRieちゃん。ありがとうございました。写真はありません!

走行距離:60km、通過トンネル:0

ルートラボ(Route Lab)

 https://latlonglab.yahoo.co.jp/route/watch?id=0132533bb5b783cfc46caed3d57c98dd

 

815departure. Temp:29C. Today was the summer weather. From Himeji to Kobe, the road was along with the coast and flat. It was a easy job. In Akashi city, I could see the beautiful Awaji Channel Bridge. This is the longest(3911m) suspension bridge in the world.

I had been considering moving to Shikoku island via Awaji island (the other side of bridge). However, the transportation service of bicycle from Awaji to Shikoku was already ended. There was no way to carry the bicycle to Shikoku. That was why I moved to Kobe today. I arrived Kobe station.

In the evening, 3 classmates of high school kindly arranged the encouragement-party for me. I met them almost after 30-40 years.

Today’s mileage;60km, tunnel passed:0